ICT ve zdravotnictví: Jak v MasterDC spravujeme řešení pro EuroPainClinics
V MasterDC navrhujeme řešení pro zákazníky z různých oborů. Cizí nám není ani segment zdravotnictví. Právě naopak. Přečtěte si, jak konkrétně jsme pomohli síti specializovaných klinik léčby bolesti EuroPainClinics.
EuroPainClinics je síť zdravotnických pracovišť specializujících se na intervenční diagnostiku a léčbu bolesti zad a velkých kloubů. Působí ve třech zemích a v Česku aktuálně poskytuje zdravotní péči pacientům pět pracovišť – v Praze, Plzni, Brně, Ostravě a Hradci Králové. Při léčbě využívají široké spektrum miniinvazivních a endoskopických výkonů a svým specifickým zaměřením jsou jedinými klinickými zařízeními tohoto typu v České republice.
Pokud trpíte chronickými bolestmi zad, pravděpodobně jste o EuroPainClinics už slyšeli. A dost možná jste se na jejich webových stránkách objednávali prostřednictvím služby E-konzultace.
Životní cyklus zákazníka (respektive pacienta) začíná právě na webu. S trochou nadsázky by se dalo říct, že kroky pacientů pak vedou přes MasterDC. Webová aplikace EuroPainClinics totiž aktuálně běží z datacenter MasterDC a cloud servery jsou ve správě administrátorů Masteru.
Nebylo tomu tak ale vždy.
První zkušenost s aplikacemi mimo sdílený hosting měli v EuroPainClinics s virtuálním serverem (VPS).
IT řešení na míru
ICT ve zdravotnictví, a nejen tam, může mít určitá specifika – třeba migraci serverů za plného provozu. To v MasterDC umíme. Stačí nám napsat a vymyslíme individuální řešení i pro vás.
Limity VPS serveru
Virtuální privátní server zákazníkovi původně plnil jeho potřeby. Postupně na něj přemístili všechny svoje aplikace a o správu se jim starala externí společnost.
Ale pak přišel růst.
Takřka raketový.
„Tou dobou jsme expandovali. Otevřeli jsme dvě nové kliniky a počet pacientů meziročně stoupl o více než 50 %. VPS server nám tak začal být malý,“ říká IT Project Manager EuroPainClinics Matúš Gmitter. Na straně IT infrastruktury se tahle expanze začala projevovat nižším výkonem a občasnými pády webové aplikace. Situaci nepomáhal ani fakt, že server byl ve správě společnosti, která komunikovala se zpožděním, občas si nevěděla rady a mimo běžnou pracovní dobu či třeba o víkendu bylo prakticky nemožné se s ní spojit. „Což pro nás bylo kritické, protože lékaři na některých našich klinikách běžně provádějí výkony i o víkendech,“ vysvětluje Gmitter.
Takhle to dál nejde…
Zadání pro nové řešení bylo jasné. Stabilní a bezpečná infrastruktura, která flexibilně poroste se zákazníkem, a především: o jejíž běh a správu se postará spolehlivý technický tým MasterDC dostupný 24/7.
Volba padla na managed cloud server na vysoce dostupné platformě VMware. Jelikož u předchozího řešení postrádal zákazník přehledný interface a vše se muselo řešit přes konzoli, byl jim k novému cloud serveru zřízen i ovládací panel ISPmanager. Ten jim tak zachovává částečnou autonomii při nastavování parametrů, jako jsou SSL, DNS, domény a další.
„Řešení od MasterDC nám v EuroPainClinics pomáhá posouvat dostupnost specializované péče pacientům na úplně novou úroveň.“
Specifika migrace ICT ve zdravotnictví
Jak už bylo zmíněno, pacienti na klinikách EuroPainClinics podstupují zákroky i mimo pracovní dny. Veškerá data musí být lékařům dostupná vždy ve chvíli, kdy je potřebují. Víkendová odstávka IT služeb (tak běžná třeba v segmentu státní správy) proto byla u EuroPainClinics prakticky nemyslitelná. Technický tým MasterDC koordinoval plán migrace se zákazníkem tak, aby vše proběhlo bez výpadku.
Nejprve bylo na řadě prověření funkčnosti všech procesů a testování. Následovala duplikace aplikací a dat na nový cloud server a průběžně se ladila kompatibilitu systémů. Bylo potřeba aktualizovat PHP verze, sladit management CRON úloh, instalovat řadu rozšíření a nastavit ISPmanager.
Celý proces zabral několik týdnů a ze strany technického týmu MasterDC ho pro osobní vztah se zákazníkem zajišťoval dedikovaný administrátor. Finální část migrace pak proběhla rychle a bez větších komplikací.
Výsledek? Vyšší rychlost, jednoduchá správa, nonstop dostupná podpora
S pětiměsíčním odstupem od migrace nastal čas na bilancování. Jaký je výsledek?
- Webová aplikace zákazníka běží bez sebemenšího výpadku. Aplikace je nejen stabilní, ale také rychlejší.
- Byl nasazen pokročilý monitoring serveru, který hlídá funkčnost jednotlivých úloh i aktualizaci SQL serveru.
- Díky intuitivnímu ovládacímu panelu je zákazník v řadě úkonů autonomní, což mu šetří drahocenný čas.
- Zrychlila se konektivita. Nejvíce je to patrné v případě švédské kliniky. Odpovědi serveru na požadavky aplikace jsou takřka okamžité.
- Technická podpora ze strany MasterDC je na rozdíl od původního dodavatele dostupná ve dne v noci.
„Jako programátoři jsme neměli příliš zkušeností s migrací tak robustního systému, ale s pomocí MasterDC jsme to celé zvládli na jedničku. Dokonce jsme od té doby pro naše account oddělení přidali i nový server pro provoz účetního systému Helios,“ uzavírá celý příběh IT Project Manager zákazníka.