Housing – uživatelský manuál služby
Poslední aktualizace 17. 4. 2024
V tomto manuálu najdete veškeré informace o službách Server housing a Rack housing. Začneme u dovozu technologií do MasterDC Praha a MasterDC Brno, provedeme vás prvními kroky v datacentrech a zprovozněním služby. V sekci „Mohlo by se vám hodit“ najdete návody k operacím, které chtějí zákazníci nejčastěji provádět. O možnostech fakturace, poskytovaných zárukách a rozšíření či deaktivaci služeb se dočtete v přiložených odkazech na konci manuálu.
Začínáme
- Před umístěním technologií do datacentra vám bude doručen e-mail s přidělenými IP adresami, nastavením DNS a dalšími instrukcemi.
- Konfigurace portu switche najdete v popisu Připojení zařízení k hostingové síti MasterDC.
- Technologii dopravte do příslušného datacentra v předem sjednaný den. Prostor, napájecí a datová kabeláž pro vás již budou připraveny.
- Na místě je k dispozici nákladová rampa, paletový a manipulační vozík.
- K serverům je potřeba dodat vlastní kolejnice a ližiny pro montáž do racku.
- UTP a napájecí kabely k serveru dodává MasterDC.
- Více informací o vybavení datacenter MasterDC v Praze a Brně.
- Umístění technologie probíhá ve spolupráci s pracovníkem supportu nebo technického oddělení.
- Před umístěním přeměří zaměstnanec MasterDC reálnou spotřebu serverů wattmetrem.
- Specifikace zapojení napájení v datacentrech MasterDC
- Následně obdržíte aktivační e-mail spolu s přístupy do systému Zákaznické administrace, přihlásíte se na adrese https://admin.masterdc.com/.
- Vypnutí a zapnutí napájení přes PDU je umožněno přímo ze zákaznického rozhraní.
- Základní orientace v Zákaznické administraci
- Kde hledat informace o serveru, portech a napájení
- Pro zvýšení dostupnosti využijte tipy pro zákazníky, které najdete v návodu Doporučení pro vysokou dostupnost.
Specifikace umístění
- Velikost stojanů je minimálně 42 U (není-li zákazníkem požadován stojan menší).
- Rozteč ližin je 19“, hloubka vždy minimálně 100 cm.
- Standardně je vyvedeno 8 ks zásuvek typu IEC 320 C13, samice, na jeden jistič.
- Zákazníkovi a autorizovaným osobám je zajištěn 24hodinový přístup k uloženým technologiím. Všechny osoby vstupující do datacentra se musí řídit jeho provozním řádem.
- K provádění zásahů na umístěných serverech můžete využít zákaznickou místnost.
- V datacentrech máme prostor i na tower nebo rackmount servery. Umístění atypického hardware je nutné konzultovat s technikem.
V případě technických problémů kontaktujte náš support na telefonním čísle +420 515 919 805 (volba 1 DC Brno, volba 2 DC Praha) nebo e-mailu support@master.cz. Případně založte tiket pro kontaktování podpory přímo v Zákaznické administraci v sekci Tikety.
Mohlo by se vám hodit
- Připojení KVM over IP
- Statistiky generované v zákaznické administraci
- Prověření konektivity směrem do MasterDC
- DNS resolvery MasterDC
- Připojení k zálohovacímu prostoru
- Návod na využívání technologie LACP
- Možnosti zabezpečení IPMI