Příběh zákazníka

Díky MasterDC nakoupíte na Rohlíku pohodlněji

Výzva

Vzhledem k charakteru služeb internetového supermarketu tvoří významnou část zákazníků Rohlíku také senioři, nevidomí a jinak hendikepovaní uživatelé. Pro ty představuje nákup potravin z pohodlí domova preferovaný způsob oproti kamenným prodejnám, ve kterých často potřebují asistenci personálu. Jednoduše proto, že produkty v regálech sami nenajdou ani si nepřečtou údaje na etiketě či cenovce.

Aby se tito zákazníci proklikali mobilní aplikací stejně jako ostatní a pohodlně nakoupili z domova, musí být kód navržen v souladu s pravidly přístupnosti. Průzkum realizovaný v polovině roku 2023 přišel s návrhy, které by aplikaci Rohlíku mohly posunout ještě o krok dál.

Co se nám společně podařilo

01

Plynulý průchod aplikací

Hendikepovaným se v původní verzi obtížněji procházelo appkou. Hůře se třeba orientovali v seznamu produktů. V tom chyběly takzvané alt popisky, tedy alternativní text, který odečítač obrazovky přečte místo obrázku. A sémantické nedostatky byly i v parcelování obrazovky. Nevidomí tak u popisků nepoznali, kdy se jedná o prostý text a kdy o nadpis či mezinadpis. Tyto oblasti jsme proto společně vylepšili, aby aplikace byla co nejpřístupnější pro všechny uživatele.

02

Snazší orientace v košíku

Pro ještě rychlejší nákup jsme v rámci konzultací navrhli nové gesto pro přidávání produktů do košíku. Uživatelé tak mohou “švihnutím” nahoru-dolů snadno a intuitivně regulovat počet objednávaných kusů daného zboží, což se hodí nejen u rohlíků s malým r.

03

Předběhnout konkurenci

Předchozí verze mobilní aplikace Rohlíku obsahovala určité nedostatky, které komplikovaly proces nákupu. Implementací klíčových zásad přístupnosti a celkovým zlepšením know-how vývojářů se podařilo vydat verzi, která nyní představuje špičku mezi aplikacemi pro online nákup potravin.

04

Nadchnout vývojáře

Díky sérii školení a konzultací na míru s naším specialistou Romanem Kabelkou jsme nejenže odladili přístupnost, ale opět jsme rozvířili i důležitý aspekt přístupnosti – accessibility first. Tedy že přístupná aplikace je ve výsledku přínosem pro všechny uživatele bez rozdílu.

Rohlik.cz – Logo

V Rohlíku jsme vždy usilovali o to, aby nákup potravin byl přístupný všem zákazníkům bez rozdílu. Díky analýzám a auditům od MasterDC jsme schopni naši aplikaci dotáhnout k dokonalosti.

Veronika Bedáňová
Product Owner at Rohlik.cz

Řešení od MasterDC

Analýza přístupnosti

Každý podobný případ začíná prvotní analýzou přístupnosti a u Rohlíku tomu nebylo výjimkou. Nevidomí auditoři pod vedením Romana Kabelky zanalyzovali stávající stav front-endu mobilní aplikace – v tomto případě té pro iOS – a vypracovali detailní posudek.

Revize kódu

Dalším logickým krokem po otestování přístupnosti byla revize zdrojového kódu beta verze aplikace. Ta probíhala v několika iteracích.

On-line školení

Zvýšení povědomí o pravidlech přístupnosti uvnitř týmu bylo dalším přáním Rohlíku. Na školení se mohl připojit každý zájemce o rozšíření vědomostí. Z ohlasů publika bylo vidět nadšení, jak i menší změny v kódu mohou vést k velkým změnám v použitelnosti aplikace a uživelskému komfortu.

Série konzultací na míru

Následovaly deep individuální konzultace s vývojáři nad možností řešení konkrétních problémů s důrazem na přístup accessibility first.

O společnosti

Rohlik.cz je největší český on-line supermarket a první český jednorožec zakladatele Tomáše Čupra. Alespoň jednou na něm nakoupil každý desátý Čech. Zastřešující skupina Rohlik Group, pod kterou Rohlik.cz patří, úspěšně působí také v Německu, Maďarsku, Rakousku a Rumunsku a její obrat se v roce 2023 vyšplhal na 700 milionů eur.

Zařaďte se mezi spokojené klienty MasterDC


    Mohlo by vás zajímat

    Případová studie Roger

    V moderním VMware cloudu běží řešení fintech společnosti Roger. Jak jsou spokojení?

    Případová studie Flowmon

    Do datacentra MasterDC loni přestěhovali prakticky všechny technologie. Co jim migrace přinesla?

    Další reference

    Zjistěte, co o spolupráci s MasterDC říkají další spokojení klienti.